niedziela, 16 listopada 2014

Zamek w Kole - jesienne 'magiczne godziny'

Sesja wykonana podczas dwóch słonecznych, jesiennych dni tego roku. Tak szybko zmieniającego się pejzażu jeszcze chyba nie widziałem. Piękna Polska Złota Jesień. Zdecydowanie polecam takie poranne wędrówki.

Zdjęcia

Zamek w Kole o poranku Zamek w Kole o poranku Zamek w Kole o poranku Nad Wartą - Zamek w Kole o poranku Zamek w Kole o poranku Zamek w Kole o poranku - różnica 30 minut Nad Wartą - Zamek w Kole o poranku Zamek w Kole o poranku Zamek w Kole o poranku Zamek w Kole o poranku Nad Wartą - Zamek w Kole o poranku Zamek w Kole o poranku Nad Wartą - Zamek w Kole o poranku Nad Wartą - Zamek w Kole o poranku Nad Wartą - Zamek w Kole o poranku Nad Wartą - Zamek w Kole o poranku

Kilka słów o miejscu

Zamek powstał prawdopodobnie w XIV wieku (wg Jana Długosza), a wzniesiony został przez Kazimierza Wielkiego. Z ciekawostek po bitwie pod Grunwaldem ustalano w nim ważne decyzje dotyczące dalszych etapów wojny. Od połowy XVI wieku niestety zaczął podupadać. W XIX wieku zaczęto pozyskiwać z niego budulec.

Ruiny są dość mocno zniszczone (niestety i na nich nie obyło się bez miejscowej twórczości artystycznej). Na szczęście dochodzą do słuchu informację o rozpoczęciu działań mających na celu odrestaurowanie budowli. Wg http://zamki.res.pl/ miasto chce stworzyć "Nadwarciański Park Kultury, Rekreacji i Wypoczynku "Zamek"". Wg portalu e-kolo natomiast ma zostać odnowiona wieża zamku (zdjęcia projektu pod podanym linkiem). Opinie społeczeństwa zobaczą Państwo w komentarzach :) Co z tego wyniknie, przekonamy się już niedługo - albo i nie.

Lokalizacja i czas

Sesja została wykonana podczas dwóch jesiennych, słonecznych dni. Pierwszego dnia rozlokowałem się po przeciwnej, w stosunku do Zamku, stronie Warty. Drugiego dnia natomiast po tej samej co Zamek stronie. Miałem to szczęście, iż każdego z tych dwóch dni towarzyszyły mi mgła rozwiewana przez promienie słoneczne. Widoki na żywo były jeszcze piękniejsze. Polecam wybrać się nawet po to, aby popatrzeć na zmieniający się krajobraz.

Porady, błędy, wnioski

  • teren dość podmokły (dobre buty)
  • warto zaglądać tutaj o różnych porach roku (szczególnie podczas zmieniającego się poziomu Warty - ja wrócę tu nie raz)
  • miejsce raczej spokojne (poza rybakami nie spotkałem o tej godzinie żywej duszy)
  • w tzw "międzyczasie" warto rozejrzeć się za ciekawymi ujęciami pajęczyn (już niedługo post)

1 komentarz:

  1. Nie miałam pojęcia, że tam jest zamek, a to niedaleko mnie. Świetna sceneria.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 sanzios | blog fotograficzny
-