czwartek, 16 sierpnia 2018

Rijeka - największy port Chorwacji

Geneza

Kolejny (dokładnie trzeci) z wpisów dotyczących chorwackich wakacji z roku 2017 (wcześniej Senj oraz Pula).

Tym razem wspomnienia z Rijeki. Największego portu Chrowacji. Miasto tętniące w większym stopniu zwykłym, codziennym rytmem, niż tym turystycznym.

Mimo to sporo w nim miejsc do zwiedzania. My skupiliśmy się na Trsat (Zamku i Sanktuarium Matki Boskiej). Na zakończenie przespaceorwaliśmy się przez centrum miasta.

Ogromne wrażenie (wspominam te widoki do dziś) w Chorwackim krajobrazie wywarła na mnie bliskość gór i morza. Daje to niesamowite widoki.

Top foto atrakcja

Z atrakcji, które mieliśmy okazję zobaczyć - Zamek Trsat. Górujący nad miastem z przepiękną panoramą - oj z chęcią wróciłbym tam o wschodzie/zachodzie słońca.

Jedno słowo

Codzienny?. Tak jak pisałem wcześniem - Rijeka to miasto tętniące normalnym, codziennym życiem. Ale w tych warunkach klimatycznych i krajoznawczych nabiera ona i tak jakiegoś dodatkowego uroku.

Galeria zdjęć

Kliknij, aby zobaczyć pełne zdjęcia
Rijeka - panorama miasta z Zamku Trsat - Chorwacja Rijeka - Sanktuarium Matki Boskiej Trsatskiej - Chorwacja Rijeka - panorama miasta z okolic Zamku Trsat - Chorwacja Rijeka - Sanktuarium Matki Boskiej Trsatskiej- Chorwacja Rijeka - Zamek Trsat - Chorwacja Rijeka - panorama miasta z Zamku Trsat - Chorwacja Rijeka - Zamek Trsat - Chorwacja

3 komentarze:

  1. Szczerze mówiąc nie sądziłam, że Rijeka to największy chorwacki port. Miłe zaskoczenie, w takim razie byłam w największym chorwackim porcie. Ogólnie Istria mnie zachwyciła. Zabrakło nawet czasu na zwiedzenie wszystkiego, co chciałam zobaczyć. Mam nadzieję, że w przyszłym roku nadrobię.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 sanzios | blog fotograficzny
-